06.06.2017

Za czym tęsknię w k-popie?

Siedzę w kpopie już 6 lat. Wiadomo, człowiek z wiekiem wiele zaczyna rozumieć i czasami nie jest już tak podekscytowany tym samym, co kiedyś. Mimo to sentyment do wielu rzeczy pozostaje i przykro mi patrzeć, jak wiele się zmienia, jak znika wszystko to, co tak bardzo lubiłam. Myślę, że wiele osób znające hallyu dłużej niż 2-3 lata doskonale wie, co mam na myśli.

Swego czasu najpopularniejsze i najlepsze zespoły się rozpadają - Sistar, 2NE1, Wonder Girls, T-ara, MBLAQ, 4Minute.

Nie każdego zespołu byłam fanką, ale wiele z nieistniejących już zespołów znałam, lubiłam słuchać ich nowych singli, byłam ciekawa co nowego stworzyli. Wymieniłam tylko przychodzące mi pierwsze na myśl zespoły, a było ich wiele więcej. To oczywiste, że każdy zespół ma swój czas, ale jednak ten sentyment sprawia, że myśl, iż nigdy nie usłyszy się już ich nowej piosenki, jest przykra.

Sulli z f(x)



Z zespołów odchodzą członkowie - L.Joe z Teen Top, Sulli z f(x), Jessica z SNSD.

Czasami to prawie tak, jakby zespół przestał istnieć - od f(x) czy SNSD już dawno nie słychać nowych utworów. Częściej pojawiają się soliści z danej grupy, tak jak Taeyeon czy Hyoyeon z SNSD, Luna z f(x). Poza tym wtedy znika ta fałszywa otoczka idealnej grupy przyjaciół, którą tworzą zespoły, i chociaż myślę, że na pewno rodzą się tam przyjaźnie, to na pewno nie da się być przyjaciółmi z każdym człowiekiem, z którym los, a raczej wytwórnia, nas połączyli.

Wojny między największymi fandomami

Pamiętam, że gdy EXO zadebiutowali, byli po prostu najpopularniejszym zespołem. Gdy rok później zadebiutowali BTS i osiagnęli spory sukces, utworzyła się dzika konkurencja między EXO-L i ARMYs, kto jest lepszy, kto gorszy, zaczęło się wzajemne dokuczanie, przeszkadzanie w różnych kategoriach - czy to oglądalność teledysków, czy to jakieś głosowania, konkursy. Mogę się mylić, ale odnoszę wrażenie, że kiedyś hejt był znacznie mniej powszechny. Zresztą wiele chyba mówi o tym sytuacja z T.O.P'em z Big Bang - przedawkował leki i co prawda nie wiadomo, czy specjalnie czy nie, jednak przypuszczam, że to wina fali nienawiści, którą zaserwowali mu ludzie.



Brzmienie piosenek

Nie uważam, że nowe piosenki są złe. To oczywiste, że artyści się zmieniają, moda się zmienia, wszystko się zmienia. Jednak ostatnio wiele piosenek polega na jednym i tym samym - chwytliwym, prawie-dubstepowym beacie, spopularyzowanym przez amerykańskie gwiazdy. O tyle o ile wiele piosenek brzmi mimo to dobrze, o tyle niektóre brzmią już jak na siłę "zamerykanizowane" utwory... Coraz rzadziej gdy wyjdzie coś nowego spodoba mi się na tyle, by do tego wracać - wtedy wolę po prostu przenieść się na amerykańską czy nawet polską stronę youtube'a, gdzie mogę posłuchać czegoś świeżego i mniej nudnego.

Możliwe, że po prostu jestem już zbyt stara i leniwa na k-pop... oczywiście nadal go słucham, aczkolwiek rzadziej, nie non stop, nie jestem już tak podekscytowana. Możliwe, że główny powód to fakt, że nie jestem zbyt "into" nowe zespoły, nie mam ochoty się wgłębiać w nowe osoby.

Za jakim zespołem najbardziej wy tęsknicie? U mnie byłoby to zdecydowanie 2NE1.

Ask ✩ Instagram
Snapchat: milkypinku



3 komentarze:

  1. Tęsknię, tak samo jak ty, za 2ne1 oraz za duetem TroubleMaker ><

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z tobą w 100%
    Osoby które zainteresowały się kpopem rok temu czy coś koło tego nie zobaczą dużej różnicy jednak dla osób które siedzą w tym dłużej różnica może być bardzo duża
    Kiedyś piosenki brzmiały jak KPOP teraz czuję się jakbym słuchała "zwykłych" piosenek tyle tylko że po koreańsku
    Wydaje mi się że cały ten charakterystyczny wygląd kpopu zniknął
    Przestał być taki "wyjątkowy"
    To śmieszne że teraz ludzie nazywają się kpoperem a gdy pokaże się im T-ARA czy pierwsze teledyski BIG BANG to są jak: "ale co to ma być"
    To w zasadzie przykre
    Szkoda że czasy "prawdziwego" kpop już minęły

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja strasznie tęsknię za SISTAR :,( Uwielbiałam te dziewczyny i to nie tylko za muzykę, ktora czasami była nieźle odjechana, ale za samymi dziewczynami które kochałam za ich charyzmę :(<3

    OdpowiedzUsuń