15.04.2017

SERIA: Pokochaj siebie!


Cześć!
Przerwa od bloga zdecydowanie była mi potrzebna - musiałam zregenerować siły, nabrać ochoty i nowych pomysłów na posty. Bądź co bądź, wpisy nadal nie będą się pojawiały regularnie - dopóki nie będę po maturach. Jednak pamiętam o Was cały czas - nie myślcie sobie, że nie! W dodatku przychodzę do Was z kolejną nowością, której na pewno będę się trzymać.
Jak może wiecie, interesuję się psychologią. Uważam, że to naprawdę trudna dziedzina - w końcu jeżeli mamy złamaną kość wystarczy ją usztywnić gipsem, natomiast jeśli problem siedzi w głowie, jego rozwiązanie nie jest już takie łatwe. Tak samo samoocena i pojęcie o samym sobie pochodzi z naszego mózgu - jeżeli ktoś cierpi na tzw. social anxiety czy depresję, jest bardziej podatny na impulsy z otoczenia, które przekazują mu jasną "informację", że ten ktoś jest gorszą osobą niż reszta. Oczywiście, również osoby w pełni zdrowe mogą mieć zaniżoną samoocenę - mogę się założyć, że co druga czy trzecia osoba czytająca teraz te słowa, sama zdaje sobie sprawę z tego, jak nisko siebie postrzega. Problem niskiego poczucia wartości tyczy się w większości kobiet - mogę to stwierdzić bez bycia ekspertem w tej dziedzinie. To nam (w dużej mierze) media narzucają to, jak mamy wyglądać, co robić i jak się zachowywać, aby być na topie. Tysiące dziewcząt podąża za modą, tyle, że moda jak to moda - co chwilę ulega zmianom.
W takim procesie bardzo łatwo zatracić siebie, bo ciągle podążamy za tym, co najmodniejsze, zupełnie nie dopatrując się w tym sensu czy swoich wartości. Gubimy siebie, i sama siebie na tym złapałam - dlatego teraz piszę dla tych, którzy mają ten problem i nie widzą go, bądź widzą i nie wiedzą, jak z tym walczyć. Jak na nowo poznać siebie, jak polubić siebie taką jaką się jest a nie taką, jakiej chcą nas media.
Z tego powodu postanowiłam zacząć serię postów na temat samodoskonalenia - jak już mówiłam, nie jestem żadnym znawcą, nikim wykształconym w tym kierunku - ale na bazie własnego doświadczenia, własnych przemyśleń czy opinii, będę waszą "dobrą przyjaciółką", która postara się Wam doradzić i pokierować trochę na dobry tor, na drogę w kierunku samoakceptacji i kochania siebie. Sama miałam w tej kwestii "efekt jojo" - kiedyś akceptowałam siebie i byłam pewną dziewczyną, później moja samoocena dramatycznie spadła, a teraz - znowu się podnosi, a to wszystko dzięki zmianie myślenia, która okazuje się być kluczowa do postawienia kroku w przód.
Mam nadzieję, że razem ze mną będziecie podnosić swoje samooceny, pielęgnować miłość do samych siebie i stawiać sobie nowe wyzwania, a wszystko to z jednego, prostego powodu:

Jesteście sami ze sobą od kołyski aż po grób i to ze sobą spędzicie całe życie.

Każdy post z tej serii poświęcę innej tematyce i innemu problemowi - mam nadzieję, że będziecie ich wyczekiwać równie bardzo jak ja :)

Do przeczytania! ♥

Ask ✩ Instagram
Snapchat: milkypinku

4 komentarze:

  1. Jejku to brzmi jak coś na co czekałam. Także bardzo się cieszę z Twojego pomysłu. <3 Hwaiting Fuko!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na posty ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Ah~ to brzmi naprawdę świetnie! Przyznam szczerze - moja samoocena jest naprawdę niska, więc nie mogę się już doczekać postów z tej serii! Pozdrawiam♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda mi się to zmienić tymi postami! ♥

      Usuń