18.09.2016

Kim chcesz się stać?

Cr: The Sad Ghost Club

Dwa lata liceum zleciały mi w mgnieniu oka. Za niecały rok czeka mnie matura i ważne wybory - studia, wyprowadzka, usamodzielnienie się. Tylko czy wiem chociaż kim chcę zostać? Nie mówię tylko o zawodzie - ale o tym, kim chcę być jako dorosła, odpowiedzialna ja. Codziennie się zmieniamy, rozwijamy i kształtujemy - chciałabym iść w dobrym kierunku, zmieniać się na lepsze, a nie na gorsze. Dopiero w okresie licem zrozumiałam, jakie to ważne i - o dziwo - trudne. Zaczęłam dostrzegać w sobie i innych różne cechy, zachowania, które kiedyś umykały mojej uwadze. Zauważyłam też, co ja sama w sobie zmieniłam, co straciłam, co zyskałam. Wiele z tych rzeczy chciałabym sobie "przywrócić" i właśnie chyba nadszedł ten czas, gdy warto nad tym popracować.



Cr: tumblr

Nadal nie wiem kim chcę zostać - jako kto pracować, jak być postrzeganą przez innych. Zastanawiam się jak wiele osób w moim wieku nadal ma z tym problem. Nadszedł chyba mój "wewnętrzny kryzys", poczucie, że powinnam wykształtować już finalną, gotową siebie. Ale nie, ludzie zmieniają się cały czas, a nasze wybory mają na to wpływ. Dlatego postanowiłam więcej skupiać się na tym, co robię, myślę, mówię - bardziej skupić się na sobie i na kształtowaniu swojej osobowości.

Wydaje mi się, że fajnym sposobem czy też ćwiczeniem jest wypisywanie sobie swoich zalet, wad, analizowanie swojego charakteru i zachowania. Tu nie chodzi o zmienianie się na siłę - ale często są rzeczy, które przeszkadzają nam samym, a czasami sami nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Możemy też wziąć się za cechy, które są u nas zaniedbane - na przykład spróbować zwiększyć swoją systematyczność i sumienność. W ten sposób można lepiej poznać siebie i zaprzyjaźnić się ze samym sobą :)

A Ty wiesz kim chcesz zostać?

Ask ✩ Instagram


6 komentarzy:

  1. Jestem na ostatnim roku (czwartym) studiów, ale nadal nie wiem kim chcę zostać. Został mi niecały rok, ale przzsyłość jest mi mglista...Nigdy nie wiadomo dokąd los może nas zarzucić, więc nie planuję aż tak daleko.
    Twojego bloga śledzę już kilka lat, chyba od początku. Co prawda rzadko się udzielam tutaj, ale życzę Ci powodzenia w tym roku, bo może mieć ogromny wpływ na Twoją przyszłość. Fighting!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem w drugiej klasie liceum i nie wiem na jakie studia chcę iść. Wybrałam sobie rozszerzoną biologię z geografią, bo to są przedmioty, które łatwo wchodzą mi do głowy, ale nie interesuję się nimi jakoś bardzo. Najlepiej czuję się w językach obcych, ale po filologii nie widzę raczej żadnej przyszłości i nauczycielki języków mówią mi żebym poszła dodatkowo na jakiś inny kierunek, bo skończę jako nauczycielka (a w tym prazy też nie znajdę). Szczerze, nie wiem kogo słuchać i powinnam chyba posłuchać siebie, ale nie jest to łatwe, tak jak powiedziałaś.
    Jestem jednak pewna, że wszyscy jakoś sobie poradzimy, bo nie jesteśmy pierwsi ani ostatni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie, że wiem kim chcę zostać - odpowiedzialnym, wrażliwym i szczęśliwym człowiekiem.
    .
    .
    .
    Pozdrawiam, rocznik 00.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałambym być piosebkarką. Bardzo lubię śpiewać i tańczyć. Koleżnaki nawet nieraz mi mówiły, że ładnie śpiewam. Po za tym lubię też języki obce. Śpoewanie to coś co naprawdę chciałabym robić w życiu. O ile niektórzy wiedzą co chcą robić i jak to realizować, o tyle ja nie wiem jak to zrealizować. Moja mama uważa, że piosenkarze nie mają życia, że wszyscy mają to życie zniszczone karierą. Wiem, że to co ty piszę może być torchę nie na temat ale chciałam się spytać, prosić o radę: Jak mogę się realizować? Jeśli nie wiecie jak odpowiedzieć, nie musicie. Jeśli ten komentarz przeezkadza, można go usunąć. Ale jeśli wiecie jak mi pomóc byłabym bardzo wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym chciała wyjechać do Korei. Zamieszkać tam, mieć męża i dzieci. Problemem są moi rodzice, którzy nigdy mi nie pozwolą tam pojechać, bo nie nawidzą korei... szkoda...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń