05.07.2016

Mój pierwszy tatuaż!

  Minęło już sporo czasu odkąd zrobiłam mój tatuaż, jednak chciałam napisać o nim dopiero jak się zagoi i sama się do niego przyzwyczaję. Chciałam podzielić się swoimi odczuciami z racji tego, że to pierwsza moja dziara - nie jestem znawcą, ale być może post pomoże osobom, które na przykład planują tatuaż, ale wahają się czy go zrobić :)

Po kilku dniach od zrobienia

Sama jestem osobą, która ma słomiany zapał i często zmienia zdanie. Dlatego decyzja wykonania tego jednego, konkretnego tatuażu była przeze mnie podejmowana jakieś 2 lata. Wolałam upewnić się, że to czym chcę ozdobić swoje ciało nie znudzi mi się i nadal będzie mieć dla mnie tak duże znaczenie. W końcu uznałam, że żyje się raz i nie ma co rozmyślać nad jedną rzeczą tyle czasu, bo w końcu nigdy się jej nie zrobi.

Największym dylematem dla mnie był wybór czcionki dla mojego cytatu; chciałam taką, która nie jest zbyt prosta ani też zbyt wymyślna, aby pasowała do innych rzeczy (w razie gdybym uznała, że jeden tatuaż to dla mnie za mało, haha). W końcu zdecydowałam się na tą, która najbardziej do mnie przemawiała i poszłam się umówić.

Na wyczekiwany tatuaż poszłam sama, co zaskoczyło nawet mnie samą (zazwyczaj, z tego co zauważyłam, ludzie idą z kimś bliskim czy znajomym). Denerwowałam się trochę czekającym mnie bólem, ale muszę przyznać, że prawdą jest, że ból nie jest wcale taki zły. W pewnych miejscach faktycznie bolało bardziej, ale sam ból jest... tępy? To ten rodzaj bólu, który chyba najłatwiej idzie znieść.
Sesja trwała około 20 minut i po tym czasie mogłam cieszyć się świeżutkim tatuażem!



Jak dbałam o swój tatuaż i jak dbam o niego teraz?
Według zaleceń mojej tatuażystki, dzieło smarowałam 3 razy dziennie specjalnym kremem przeznaczonym do tatuaży, unikałam słońca, długich gorących kąpieli i basenów. Po około tygodniu zaczęła schodzić mi skóra - to normalny proces, a "odpadającej" skórki nie wolno zrywać! Inaczej mogą powstać niechciane blizny.
Po 4 tygodniach mogłam odłożyć krem który dostałam, ale aktualnie nadal staram się chociaż raz dziennie posmarować nim tatuaż. Dodatkowo oczywiście chronię go przed słońcem, aby się nie zniszczył i nie wyblakł.



Cena i czas oczekiwania
Wszystko zależy od studia, w którym robicie tatuaż. Wybierając je zwracajcie uwagę przede wszystkim na to, czy zachowywana jest higiena - zmieniane igły, zabezpieczane miejsce pracy. Lepiej zapłacić więcej i mieć pewność, że nic się nam nie stanie, a tatuaż będzie wykonany poprawnie. Ja na zrobienie swojego czekałam tydzień, ale w wielu studiach czeka się nawet po kilka miesięcy (głównie w większych miastach).

Muszę powiedzieć, że przyzwyczaiłam się zaskakująco szybko i często już zapominam, że mam "coś na ramieniu". Nadal jestem z tatuażu bardzo zadowolona i cieszę się, że go mam♥

Pamiętajcie! Tatuaż wcale nie musi mieć dla Was znaczenia, jeśli nad jakimś się zastanawiacie. Wielu ludzi robi je sobie tylko dlatego, że się im podobają i nie ma w tym nic złego - jedyne co jest ważne to to, aby później nie żałować. Dodatkowo nie zapominajcie, że ma się on podobać Wam, a nie innym ludziom.

Do przeczytania~♥

Ask ✩ Instagram


6 komentarzy:

  1. Ile zapłaciłaś za sam tatuaż? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. plusask.blogspot.com - wypromuj swojego aska za darmo

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki śliczny ♥
    A jako ciekawostkę powiem (napiszę, hehe), że chciałam taki sam napis, tyle, że hangulem i w dodatku w identycznym miejscu! XDDD

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładny tatuaż, ja zdecydowałam się na kwiatowy wzór na plecach- wybrałam salon Jah Love Tattoo Studio, z polecenia kolezanki, która już kilka razy się tam dziarała. Tatuaż wykonała mi Zuzia- polecam :)

    OdpowiedzUsuń