10.09.2015

Jak produktywnie spędzać wolny czas?

  Co prawda zaczął się wrzesień i po wakacjach ani śladu, ale bycie produktywnym nie powinno mieć miejsca tylko wtedy, gdy "nie mamy co robić". Przy natłoku nauki, zadań domowych czy innych wyzwań, dokładanie sobie zajęć może się wydać szalone. Jednak ja powiem Wam, że nie ma nic lepszego niż uczucie, że zrobiło się coś dla siebie, dokonaliśmy postępu i ruszamy do przodu - nie ograniczając się do szkoły.

Co rozumieć przez bycie produktywnym?
Dla mnie to zrobienie czegoś co sprawi, że poczujemy się dumni z siebie. Dla każdego to może być coś innego - jeden poczuje się niesamowicie gdy przebiegnie pięć kilometrów, ktoś inny może czuć się wspaniale po ukończeniu świetnego rysunku. Po prostu trzeba znaleźć coś dla siebie!

Jak się za to zabrać?
Zrobienie sobie rozpiski jest chyba najbardziej pomocne, zwłaszcza, gdy nie mamy we krwi systematyczności. Na przykład w środę po lekcjach uczę się układu tanecznego, a w piątek się gimnastykuję. Przysięgam, że nie ma chyba nic lepszego niż możliwość oderwania się chociaż nad chwilę od książek i robienia czegoś, co wiemy, że nam się opłaci w jakikolwiek sposób. Na dodatek leniuchowanie po czymś produktywnym jest zdecydowanie przyjemniejsze.

Co, gdy brakuje nam motywacji?
Każdy ma chwile słabości. Najważniejsze to nie zmuszać się do niczego, jednak zawsze warto pomyśleć o korzyściach, jakie możemy osiągnąć podczas aktywnego spędzania czasu.

Człowiek jest stworzony po to, żeby się rozwijać; wobec tego do dzieła! Mam nadzieję, że uda się nam wszystkim spiąć w sobie i postawić sobie nowe wyzwania.

Do przeczytania~♥

Ask ✩ Instagram


1 komentarz:

  1. Mam podobne zdanie na ten temat! Wiadomo, każdy ma taki dzień, że nie ma ochoty na nic, ale ja zawsze jak zrobię coś pożytecznego mam z tego ogromną satysfakcję ^^

    http://all-is-a-copy-of-a-copy-of-a-copy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń