06.08.2015

Blogowanie - jak zacząć i na co zwracać uwagę?

  Nigdy nie uważałam się za jakąś świetną blogerkę. Zawsze prowadziłam bloga dlatego, że lubię, sprawia mi to przyjemność i w pewien sposób sprawia, że się rozwijam przede wszystkim jako osoba, a nie jako blogerka. Dlatego tym bardziej bardzo się cieszę, gdy przybywa Was tutaj coraz więcej! Ostatnio nawet kilka osób spytało mnie, jakie mam rady dla początkujących bloggerek. Cóż, jak wspomniałam wcześniej myślę, że jestem ostatnią osobą która powinna udzielać na ten temat rad, ale skoro coś takiego uznacie za przydatne i chcecie znać moją opinię - postanowiłam stworzyć ten post.

1) Przede wszystkim uważam, że blog powinien być prowadzony z pasją. Nie ma chyba nic gorszego, niż posty pisane od niechcenia, nie na temat i nieregularnie. Jeśli macie coś, co kochacie robić, interesujecie się tym, lubicie pogłębiać wiedzę na ten temat - wtedy blogowanie powinno przyjść wam z ogromną łatwością!

Dzięki zamiłowaniu do mody staram się poszerzać moje horyzonty i wiedzę na ten temat!


2) Systematyczność to klucz do sukcesu! Nie oznacza to wcale, że mamy z zegarkiem w ręku dodawać posty, ale robienie sobie miesięcznych przerw między wpisami na pewno odstraszy potencjalnych czytelników.

3) Estetyka bloga - jeśli blog jest przejrzysty, a ortografia, interpunkcja i składnia postów poprawna, zdecydowanie przyjemniej się tam zagląda i czyta. Jeśli prowadzimy bloga gdzie umieszczamy dużo zdjęć warto zadbać o to, aby były one równie estetyczne - nie rozmazane, a żeby gdzieś tam w tle nie było bałaganu. Miła dla oka kolorystyka również sprawi, że zdjęcia będą ładniejsze, a przecież nikt nie wymaga od was zdjęć rodem z lustrzanki fotografa.



Porównanie między selfie słabej jakości, w sztucznym świetle i ze słabym tłem
A zdjęciem robionym w naturalnym świetle, na przejrzystym tle


4) Ukierunkuj się na konkretne tematy. Jeśli jednego dnia będziemy pisać o modzie, a następnego o tym jak dbać o grządki w ogródku, czytelnicy nie będą wiedzieć, czego spodziewać się po naszym blogu. Oczywiscie, tematyka może być różnorodna - ale trzymająca się w granicach wspólnej kategorii, ewentualnie zawsze możemy podkreślić, o czym blog będzie.

5) Nie idź na łatwiznę. Lepiej przygotować porządny post przez kilka dni, nic dodawać codziennie byle co. Wygląd bloga Ci nie odpowiada? Kombinuj aż będzie tak, jak chcesz! Nie wszystko w życiu przychodzi łatwo, więc nie warto się poddawać.

6) Możesz promować swojego bloga! Samo posiadanie Aska daje dużo - mówię to po swoim przykładzie, bo nigdzie nikomu nie podsyłałam mojego bloga - jedyne co to czasami umieszczałam link do niego pod zdjęciem na PUGu. Jeśli blog jest ciekawy i posiada hasła które często są wpisywane do wyszukiwarki, obserwatorzy sami przyjdą!

7) Nie kopiuj niczyjej pracy. Jeśli zainspiruje Cię czyjś post, oczywiście masz prawo stworzyć podobny - pod warunkiem, że uwzględnisz swoją inspirację. Na przykład mnie niegdyś zainspirował post mojej przyjaciółki. Żaden plagiat jednak nie wchodzi w grę!

Mam nadzieję, że post się przydał. Życzę miłego blogowania! ♥


2 komentarze:

  1. Aww, to zdjęcie na końcu ♡♥♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny post, a ja znów zachwycona. ;_; Serio nie wiem jakim cudem potrafisz każdym postem zachwycić tak wybrednego człowieka jak ja, nic dodać, nic ująć, super kc Fuczko.~
    No i co do punktów to się zgadzam, sama kiedyś prowadziłam bloga, więc się troszkę orientuję. I mam jeszcze jedną radę! Przed zostawieniem komentarza, w którym zostawicie link do swojego bloga (jeśli takowy prowadzicie, swoją drogą to też spoko sposób na 'reklamę'), przeczytajcie post, bo jeśli skomentujecie samo "super zdjęcia, zapraszam do mnie", to będzie miało to skutek odwrotny i nikt do was nie zajrzy. :')
    Pozdrowionka i czekam na następny zachwycający post.~ XD

    OdpowiedzUsuń