04.06.2015

Neogal, czyli innowacyjne gyaru

Neogal to styl, który od dłuższego czasu zdobywa serca nie tylko Japonek, ale także wielu internautów. Słowo "neogal" to tak naprawdę skrót od "neo-gyaru". Neogal to jednak nie tylko jasne włosy, neonowe ubrania i holograficzne dodatki; istnieje również bardziej stonowana wersja tego stylu. Najbardziej przejrzyste wyjaśnienia można znaleźć w magazynie ViVi:

1 見かけを外国人風にしているオシャレ大好きギャル
2 即攻海外のトレンドをインスタで取り入れるSNS系ヲタギャル
3 ハイブリーチで白系金髪やパープル系の髪の毛にしているコ
4 NOT男モテ!ちょいストな女子モテギャル

1. Neogal to dziewczyna, która wzoruje się na zachodnich trendach.
2. Gal, która używa Instagrama i innych stron społecznościowych do wyłapywania nowych trendów.
3. Z jasnymi lub pastelowymi włosami.
4. Nie próbuje zainponować chłopcom swoją modą; popularna, ale stoicka gyaru.



My jednak zajmiemy się dziś "internetową" wersją neogal, bo ta jest zdecydowanie popularniejsza i bardziej wpisująca się w ramy, które podaje magazyn ViVi. Jak może pamiętacie, główną przedstawicielką (nieraz uważana za twóczynię tego stylu) jest Alisa Ueno.


♥ Włosy neogal cechuje wcześniej wspomniany jasny blond lub pastelowe barwy - najczęściej jest to fioletowy, ale istnieje tu dowolność. Popularnymi fryzurami są warkocze i dwa koczki.



♥ Neogal często w makijażu stosują nie tylko jasne cienie pasujące do oufitu, ale także brokat na brwiach czy naklejki w okolicach oczu.


♥ Neogal nie zawsze noszą się w pastelowych ubraniach. Istnieje tutaj szeroka dowolność! Popularne są buty na platformach, chockery, ciekawe nadruki na koszulkach, duże bluzy i oczywiście - neonowe kolory.










Styl ciekawy i według mnie świetny, ale bardzo mało można znaleźć zdjęć z japonskich ulic - dlatego jak widać, na większości zdjęć jest Alisa. Myślę, że dopiero się rozwija i powoli zdobywa zwolenników. Pozwolę sobie nawet polecić Wam Instagrama jednej Polki, która według mnie świetnie reprezentuje ten styl! KLIK

Jeśli ktokolwiek z Was wie coś więcej na temat tego stylu - piszcie śmiało! Sama mało co znalazłam na ten temat i kierowałam się raczej swoimi spostrzeżeniami.

A jak Wam podoba się ten styl? ♥

6 komentarzy:

  1. To jeden z moich ulubionych japońskich stylów, na równi z aomoji kei.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie podoba mi się ten styl, zostanę przy swoim Natural Kei. Chociaż Azjatkom we wszystkim ładnie :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie za barodzo podoba mi się neogal, wolę klasyczne gyaru w wielu odmianach, tych mocniejszych, lub nie, ale klasycznych :)Może właśnie przez wstręt do pastelowych kolorów... To bardzo, za bardzo kojarzy mi się ze znienawidzonym pastel goth, brr :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem fanem pasteli, nie mniej jednak uważam te stylizacje za niezwykle urocze :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię, ale się nie inspiruje. Wolę oldschoolowe gyaru.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanko: Gdzie kupiłaś superstar z różowymi wstawkami? ლ(╹◡╹ლ)

    OdpowiedzUsuń