15.03.2015

Tutorial: Aegyo sal

  Aegyo sal [애교살, czyt. egyo sal] jest znane nie tylko w świecie ulzzangów, lecz należy do części ogólnego koreańskiego kanonu piękna. Są to tzw. "poduszeczki" pod oczami, które - według założenia - nadają twarzy młodzieńczego, zdrowego wyglądu. Nie należy jednak mylić ich z podkrążonymi oczami! Aegyo sal znajdują się tuż pod oczami. Niektórzy mają je naturalnie, inni muszą pomóc sobie makijażem.

  A więc w jaki sposób można uzyskać aegyo sal?


  Jeśli chodzi o mnie, lekki zarys aegyo sal mam naturalnie, więc w tym wypadku posłużę się znacznie lepszymi tutorialami z internetu, bo ja zwyczajnie nie mam wprawy w ich podkreślaniu, ze względu na brak takowej potrzeby.

1) Specjalna tasiemka



  Zawsze jest to jakiś sposób, ale osobiście nie chciałoby mi się inwestować w specjalnie tasiemki do czegoś tak drobnego. Uznałam jednak, że jak mam się dzielić sposobami, to wszystkimi! :D

2) Rozświetlajaca kredka + cień

a) Etude House posiada specjalny kosmetyk, który z jednej strony jest brązowy, a z drugiej biały. Dzięki temu za jednym zamachem możemy uzyskać nasze porządane 'woreczki'!




b) Użycie zwykłej białej/rozświetlajacej kredki i brązowego cienia

cr: to the owner


Musicie pamiętać, że kreska podkreślająca nasze aegyo sal nie może być zbyt ciemna i - co ważniejsze - zbyt gruba. Efekt musi być delikatny i nie wyglądać ciężko. Żeby lepiej "trafić" gdzie mamy nałożyć brązowy dzień, możemy podnieść głowę, aby linia pod naszymi oczami pojawiła się sama, i na jej miejscu nałożyć cień. Na końcu postu znajdziecie zdjecia przedstawiające, jak wygląda prawidłowe aegyo sal.

3) Operacja plastyczna

Czyli coś raczej najmniej osiągalnego dla nas, ale też bezsensownego. Spotkałam się z wieloma opiniami - nawet od samych koreańskich chirurgów - że jest to jedna z najgłupszych typów operacji, ze względu na to, że dotyczy się miejsca bardzo blisko oka. Poza tym wielu uważa, że wolą naturalny wygląd (o ironio, przecież mówimy o kraju, gdzie co piąta osoba poddała się operacji plastycznej).

Jak wygląda prawidłowe aegyo sal?

Song Ahri znana jest ze swoich aegyo sal





Oczywiście aegyo sal tyczy się także męskiej części publiczności!




Na koniec mały przykład, jak twarz różni się bez i z "poduszeczkami":


A co wy sądzicie o aegyo sal? Podobają się wam, czy wolicie jednak ich brak? ♥

6 komentarzy:

  1. mnie się aegyeo sal podoba, ale należy pamiętać, że nie każdemu ono pasuje! jak widzę na różnych zlotach dziewczyny, które na siłę próbują się upodobnić do koreańskich idolek (prosta grzywka, puppy eyes, soczewki itd itp) to mnie krew zalewa.......... mamy różne typy urody. to że np. x z zespołu y ładnie w takiej fryzurze wygląda i też byśmy taką chcieli, to nie znaczy, że mamy sobie taką robić! trzeba wziąć pod uwagę kształt naszej twarzy, ułożenie oczu...

    oups, ale się rozpisałam haha, w dodatku średnio na temat :< no ale nic, Tobie Fuko jest ślicznie w takich wałeczkach! no i masz przeuroczy eye-smile na 2 zdjęciu~

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja siostra ma takie naturalne, ma idealny kształt!
    Sama niestety nie posiadam nic, więc bawię się z makijażem :3. Mam baby face, więc aegyo sal dodają mojej urodzie uroku :3.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja takie mam i zawsze mi się to nie podobało. Ale w sumie jak teraz patrzę to jest w sumie urocze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam w tym miejscu zwykłe zmarszczki, szkoda że bez tego uroczego uwypuklenia xP

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi podpasowaly te tasiemki.... Ciekawa jetsem gdzie je kupić... Zapraszam na mój instagram xx_hyomi_xx ... Zobaczycie tam jak wyglądam🇯🇵🇨🇳🇰🇷

    OdpowiedzUsuń
  6. Zastanawiam się czy można kupić sobie te tasiemki w jakimś polskim sklepie

    OdpowiedzUsuń