08.02.2015

Moje ulubione głosy w k-popie

  Hej hej!

  Jakiś czas temu zaproponowano mi, abym zrobiła notkę o swoich ulubionych głosach w k-popie. Każdy ma inne gusta, więc i każdemu inne barwy, intonacje czy nawet technika śpiewania mogą się spodobać. Mimo to, tak naprawdę nigdy nie zastanawiałam się, czyj głos najbardziej mi się podoba, a czyj nie. Dlatego blogowanie jest fajne - można poznać samego siebie ;)
  Dlatego dziś przedstawię wam - męskie i żeńskie - głosy w k-popie, które szczególnie lubię. Klikając w imię gwiazdy znajdziecie filmik, gdzie możecie posłuchać ich głosu.


Żeńskie

Ailee
Bom (2NE1)
Chorong (A Pink)
Eunji (A Pink)
IU
Sojin (Girl's Day)
Bora (Sistar)
Boram (T-ara)
Taeyeon (SNSD)
Yeun (Wonder Girls)
Baek Ah Yeon
Joy (Red Velvet)
Krystal (f(x))
Choa (AOA) 







  Patrząc na to zestawienie sama widzę, że zdecydowanie gustuję w dziewczęcych, ale mocnych wokalach. Moją ulubienicą z pewnością jest Ailee, jednak jeśli chodzi o resztę, ciężko byłoby mi ułożyć jakiś ranking, jednak na drugim miejscu mogłabym umieścić Eunji, która według mnie jest jedną z najbardziej utalentowanych osób w k-popie (jeśli ktoś oglądał Trot Lovers to prawdopodobnie wie, o czym mówię).

Męskie

Jonghyun (SHINee)
L.Joe (Teen Top)
Niel (Teen Top)
Jung Joon Young
Jinyoung (B1A4)
Baekhyun (EXO)
Chanyeol (EXO)
Taeyang (Big Bang)
Jungkook (BTS)
Jinwoo (Winner)
Dongho (ex-członek U-Kiss)
Kyuhyun (Super Junior)
Ilhoon (BTOB)
Hanbyul (ex-członek Led Apple)
Tablo








   Tutaj zdecydowanie jest więcej raperów - przynajmniej więcej, niż u głosów dziewcząt. Dlatego kierowałam się tu często odczuciami, które towarzyszyły mi przy pierwszym usłyszeniu danego głosu lub gdy słuchałam jakiejś piosenki i akurat ten głos przyciągnął moją uwagę. W najbardziej utalentowanych wokalistach zdecydowanie mogę wyróżnić Hanbyula, którego coverów mogłabym słuchać w kółko oraz Jung Joon Younga, który ma świetną barwę głosu. Jungkook jak na tak młodego człowieka również ma niesamowity talent, jednak nad nim umieściłabym tu jeszcze Niela, który swoją drogą niedługo wydaje solo (którego nie mogę się doczekać!). Natomiast z raperów zdecydowanie wygrywa u mnie Tablo i L.Joe.

A do kogo należy wasz ulubiony wokal? Częściej podobają się wam głosy wokalistów czy raperek/raperów? ♥

2 komentarze:

  1. Ja jestem natomiast fanką mocnych głosów, jeśli wiesz o co mi chodzi. Szczególnie u męskiej części kpopu, ponieważ mało siedzę w girlsbandach (mimo to uwielbiam głosy całego MAMAMOO, Choa oraz Ailee). Praktycznie każdy mój bias jest wokalistą, więc rozumiesz. Moim zdecydowanie ulubionym głosem jest głos HongKiego, po prostu topię się za każdym razem, kiedy go słyszę. Jest taki... Mocny i przepełniony emocjami. Do tego jeszcze Sandeul, którego występy w Immortal Song za każdym razem wprawiają mnie w osłupienie (ale z racji, że wiem, że lubisz B1A4 chyba nie muszę Ci tłumaczyć). Poza tym jeszcz Jung Joon Young i ten jego rockowy "power", a także -może nie pasujący do reszty- Roy Kim, którego wokal jest taki delikatny i kojący. Ostatnich dwóch panów najchętniej słucham w duecie. To tak po krótce, nasze listy chyba zgadzają się ze sobą tylko w nielicznych punktach, ale fajnie poznać punkt widzenie kogoś innego~
    Huh, przepraszam za trochę długawy komentarz. Może powinnam założyć bloga, żeby umieszczać na nim takie swoje "wywody" XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że trzasnęłaś długi komentarz! XD Każdy ma inne gusta, ale z Twoimi też mogłabym się 'utożsamić', głos Hongkiego to chyba jeden z najbardziej charakterystycznych w k-popie ^^

      Usuń