14.12.2014

Jak uratować swoją cerę przed mrozem i suchym powietrzem?

 Ostatnimi czasy wiele wspominam o dbaniu o cerę zimą. Zdążyłam zauważyć, że nie tylko ja, ze względu na pogodę, mam problem z suchą i lekko czerwoną skórą. Jesienią i zimą niewiele nam służy - zimny wiatr, mróz, suche powietrze, a w domach kaloryfery, które również sprawiają, że nasza cera może się wysuszyć i być zaczerwieniona. Kombinowałam i kombinowałam, przypomniałam sobie wiele rutyn związanych z dbaniem o siebie, których używałam, lecz dawno o nich zapomniałam lub zaniedbałam. Dlatego dzisiaj przypomnę o kilku ważnych czynnikach, które mogą pomóc naszej skórze!


1. Masaż twarzy
I nie mówię tu jedynie o masażu v-line, ale o jakimkolwiek masażu, który pobudzi nasze komórki limfatyczne oraz poprawi ukrwienie. Osobiście polecam chociażby masaże Tanaki - materiału jest dużo, więc oczywiście nie musicie wykonywać każdego ćwiczenia.


Pamiętajcie, aby masażu nie wykonywać na sucho, bo tylko naciągniecie skórę! Olejek nie jest potrzebny, wystarczy dobrze nawilżający krem.


2. Ochlapywanie twarzy zimną wodą
To pewien ratunek zwłaszcza, gdy siedzimy w gorącym domu, a otwieranie okien jest bez sensu. Zimna woda poprawia krążenie twarzy i wyrównuje jej koloryt - stąd też można pozbyć się zarumienionych policzków.

3. Głębokie nawilżenie
Nieważne, czy osiągnięte dużą ilością wody czy dobrymi kremami - nasza buzia zimą jest szczególnie wystawiona na nieprzyjemne czynniki pogodowe. Niektórzy mówią że nawet dobre jest, aby nałożyć chociaż niewielką warstewkę podkładu/kremu BB, bo zawsze jest to jakaś ochrona przed mrozem.


4. Maseczki
W szczególności właśnie te nawilżające! Nieważne, czy będą miały formę "papki" czy kawałka 'papieru' nakładanego na twarz. O tyle o ile wiosną czy latem nasza skóra może się jeszcze sama uratować (w młodym wieku sama się jeszcze doskonale regeneruje), o tyle zimą naprawdę wymaga szczególnej opieki.

Mam nadzieję, że post się przydał i uratuje cerę nie tylko moją, ale także wielu innych czytelniczek♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz