08.04.2014

Fakty i ciekawostki o Korei, których byście się nie spodziewali

  Co prawda szkoła woła, ale udało mi się znaleźć czas na dzisiejszy post, także oto i on!

  Korea nadal dla wielu z nas jest krajem tajemnic, niespodzianek i dziwnych zwyczajów. Jest wiele rzeczy i stereotypów, o których tak naprawdę ciężko dowiedzieć się z internetu.
  Dzięki moim znajomym z Korei, narzeczonej brata oraz moim przeprawom przez internet, udało mi się zebrać kilka faktów, ciekawostek i nieprawdziwych stereotypów, z którymi chciałabym się z wami podzielić. Może niektóre z tych rzeczy wydadzą się wam oczywiste lub wcale nie takie zaskakujące - ale w każdym razie mam nadzieję, że post się wam spodoba. ♥



♥ Przeliczając na polskie złotówki, Korea potrafi być zaskakująco tania. Papierosy tam kosztują około 7-8 zł, a nawet towary potrzebne w budownictwie (i podobnych przemysłach) potrafią kosztować tam 300 zł, podczas gdy w Polsce kosztują 3000 zł, natomiast butelkowana woda jest w Korei... darmowa. Droższe są natomiast owoce czy rzeczy ogólnie ciężko tam dostępne.
♥ Dzień tygodnia zaczyna się w Korei od niedzieli (mówię min. o kalendarzach)
♥ Wynajem mieszkania w Korei wygląda dosyć specyficznie. Najpopularniejszy typ wynajmu to jeonse, którego okres obejmuje 2 lata i polega na zapłaceniu zwrotnego depozytu dla właściciela mieszkania. Wówczas płacimy tylko za media i czynsz administracyjny. Istnieje też weolse, dosyć podobne do jeonse, ale nie będę się już tutaj na ten temat rozpisywać - polecam przeczytać bloga pani Anny Sawińskiej, która od 12 lat mieszka w Korei (co by nie było - nie jest to żadna reklama, polecam wam jedynie to, co sama czytam). KLIK
♥ Koreańscy chłopcy bardzo lubią grać w gry, takie jak LoL i WoW.
♥ Koreańskie papierosy oraz alkohol są bardzo słabe.
♥ Wiele Koreanek prosi na swoje 18-te urodziny o... operację plastyczną.
♥ Wśród Koreańczyków nie używa się zbyt często zwrotu 'ulzzang'.
♥ K-pop nie jest uwielbiany przez całą Koreę - słucha go zazwyczaj młodsze pokolenie, wielu też woli gatunki jak amerykański pop, hip hop czy mocniejsze rytmy.
♥ Prawdą jest, że w Korei je się psy, jednak jest to nielegalne.
♥ Wiele Koreanek nie są wcale naturalnie blade - używają wybielaczy, różnych kosmetyków oraz jasnych kremów BB lub podkładów.

Właściwie to tyle, co przyszło mi do głowy, nie chciałam się też dzielić rzeczami zbyt oczywistymi... Mam nadzieję, że się spodobał. Do przeczytania~♥




4 komentarze:

  1. Mam bardzo bliskiego przyjaciela w Korei i kilka rzeczy bym się naprawdę nie spodziewała. :) Wspominał, że w Korei pije się bardzo dużo piwa, ale nie koniecznie powiedział, że jest ono słabe... to samo z papierosami, ehh. :) I kto by się spodziewał, że takie tanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. W korei mają tez chyba specyficzne podejście do tego jedzenia psów. u nas zaraz byłyby protesty a oni przyjmują zasadę, kto je ten je, ja nie jem więc o tym nie mówię.
    Znajomy będąc w korei natknął się na kilka budek z psiną. On i jego znajomi są zgodni w tym, ze strasznie śmierdzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. ♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥
    świetny post! widać, że wiesz o czym piszesz :) wpadłam przypadkiem, ale na pewno zostaję na dłużej :)
    http://jugii.blogspot.com
    a może wspólna obserwacja? :) Jeśli mnie zaobserwujesz to napisz a ja się zrewanżuje:* obs=obs ?
    ♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥ :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogłabyś więcej wstawiać takich ciekawostek? Byłabym Ci bardzo wdzięczna. Dowiedziałam się wielu rzeczy o których wcześniej nie miałam bladego pojęcia. ^_^

    OdpowiedzUsuń