27.04.2014

Dziwna operacja plastyczna, czyli permanent smile

  Korea Południowa znana jest ze wspaniałych klinik plastycznych i świetnych metod wykonywania operacji. Sama interesując się tym krajem, zaczęłam również interesować się operacjami - zwykła ciekawość, bardzo lubię biologię, a takie coś jest w pewnym sensie z tym związane.
  Naczytałam się o operacjach szczęk, nosów, powiek... rzeczach, które przed poznaniem Korei wydałyby mi się kompletnie dziwne czy niemożliwe.
Takie rzeczy przestały mnie zaskakiwać, ale z czasem natrafiłam na rodzaj operacji, który wydał mi się naprawdę bezsensowny w niektórych przypadkach....
  Nazywa się tę operację na kilka sposobów -permanent smile, joker smile czy po prostu lifting kącików ust. Jednak wydaje mi się, że ten zabieg różni się od zwykłej korekty ust.

Ale od początku! 
Przeglądając fb natrafiłam na cudowny cosplay Frozen - oczywiście koreański. W komentarzach ludzie zarzucali dziewczynie cosplay'ującej Annę, że poddała się operacji permanent smile.


cr to the owner

Zaintrygował mnie ten temat - no bo o co dokładnie chodzi w tej operacji?
Jak możecie zauważyć, dziewczyna ma bardzo uniesione kąciki ust, nawet gdy teoretycznie się nie uśmiecha. W operacji permanent lips chodzi właśnie o to, że podnosi się kąciki ust tak, aby wydawało się, że osoba cały czas ma uśmiech na buźce.

A dlaczego joker smile?
Ponieważ zaczęło się od dziewczyny, która chciała zamienić swój smutny wyraz twarzy na wiecznie uśmiechnięty. Spójrzcie, jak to wygląda:


Nie dość, że wygląda to nieco przerażająco, to faktycznie przypomina uśmiech znanego z Batmana Jokera.

Oczywiście w większości przypadków nie wygląda to aż tak drastycznie, jak u wyżej wspomnianej Anny czy tutaj:


Po odkryciu tej operacji plastycznej zaczęłam się zastanawiać nad prawdziwością ust 3/4 ulzzangów i idoli których znam - w końcu wielu z nich ma śliczne, kształtne usta.

Dobrze i delikatnie wykonana operacja faktycznie nadaje ustom uroku i słodkości, ale czy naprawdę warto poddawać się tak - właściwie ryzykownej - operacji? W końcu w grę wchodzą mięśnie naszej twarzy, bo to od nich zależy kąt uniesienia naszych kącików ust.

Tutaj filmik, gdzie możecie zobaczyć więcej przykładów przed i po:




Poza tym operację poleca się osobom z:
- Wąskimi ustami
- Asymetrycznymi ustami
- Z opadającymi kącikami ust
- Mało widocznym konturem ust

Jeśli kogokolwiek to zainteresowało, zapraszam do obejrzenia tego, dłuższego już filmiku (po angielsku):


Co wy uważacie o takiej operacji? Myślicie, że jest zbędna czy niektórym naprawdę może się przydać i poprawić wygląd?

Do przeczytania~♥

6 komentarzy:

  1. Na trzecim zdjęciu od góry dziewczyna wygląda nieco jak kot ;-;

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do przykładów z wideo, sądzę, że niektórym naprawdę dodaje uroku. Ale tylko niektórym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe, jednak nie uważam by była to komu kolwiek potrzebna operacja

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszukane kompleksy u dziewczyn nie przestaną mnie dziwić i to właśnie u nich trzeba szukać winy. To właśnie coraz to bardziej wyszukane 'wady' w naszym wyglądzie, kuszą łakomą na pieniądze chirurgię plastyczną, do oferowania nowych zabiegów. A wystarczy zastanowić się 'Czy naprawdę warto?', niż dawać satysfakcję pseudo artystom.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba bym sie bala. Ta 1 dziewczyna wyglada... mhm strasznie?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jednym by na pewno pasowało i poprawiło wygląd, innym nie, ja jednak na pewno nie zdecydowałabym się na takie coś ;-;

    OdpowiedzUsuń