22.02.2014

Moja obsesja: Książki!

Hello kitties (✿◠‿◠)
Nie wiem, czy wiecie (uhuhu ale gra słów), że jestem ogromnym molem ksiażkowym. Harrego Pottera (wówczas istniejące części bynajmniej) przeczytałam w wieku 5 lat po kilka razy i generalnie mogłam chwalić się takową umiejętnością od małego. W klasie, razem z Wiksem, tylko my tak bardzo kochałyśmy książki i zostało nam to do dziś.
Z tego powodu, chciałam podzielić się z wami moimi ulubionymi książkami/autorami! Nie wiem, czy ktoś z was lubi czytać, ale jeśli tak - napiszcie w komentarzach swoje ulubione książki~

1. Harry Potter


Chyba nikogo tym nie zaskoczę, nie? Czytałam go po kilka razy, po polsku jak i angielsku. Dla mnie to zawsze będzie majsterszyk i wspaniały powrót do dzieciństwa za każdym razem, gdy otwieram książkę z tej serii.

2. Felix, Net i Nika.
Tą serią zaraziła mnie Wiksa. To książki polskiego autora, więc byłam zaskoczona jak polska książka może być tak dobra. Masa świetnego poczucia humoru, wspaniałe opisy różnych sytuacji i zabawne momenty - czyli to, co wielu nastolatków lubi najbardziej.

3. Książki Murkamiego


Przeczytałam już kilka książek tego autora i z każą kolejną jestem pod ogromnym wrażeniem. Nieco psychologiczne, nieraz fantazyjne czy nawet erotyczne książki, w których opisuje się tak naprawdę zwykłe, przeciętne życie jakiegoś Japończyka czy Japonki - i jak się okazuje, tacy ludzie myślą o wielu dziwnych rzeczach, na które ja nie wpadłabym chyba nigdy.

4. Cherub
Czyli kolejna seria, którą zaraziła mnie Wiksa. Są to książki opowiadające o agencji dla agentów-dzieci. Bo w końcu kto by przypuszczał, że mogą śledzić go dzieci? Książka ma w sobie wiele zabawnych wypowiedzi młodych bohaterów, które wpasowują się w słowa, których młodzież używa na co dzień, dlatego tłumacz tych książek ma ode mnie ogromnego plusa. Seria ma bardzo dużo tomów, bo coś koło... 14? Z tego co się orientuje wychodzą nadal dalsze części.

5. Młody Samuraj
Tę serię czytam od dosyć niedawna, ale zauroczyła mnie swoją dokładnością jeżeli chodzi o kulturę Japonii, słownictwo czy zwyczaje. Można dzięki niej poznać wiele japońskich pojęć, zasad kulturowych czy religijnych, a przy okazji dobrze się bawić czytając. Aktualnie jestem przy trzeciej części i mam nadzieję, że i te dalsze mnie nie zawiodą.


Oczywiście jest wiele innych książek które lubię, jak "40 wskazówek" czy "Zwiadowca", jednak te które podałam należą do tych, które nigdy mi się nie znudziły i do których bardzo lubię wracać.

A wy, polecacie jakąś książkę? W jakich gatunkach gustujecie?



4 komentarze:

  1. Ja w różnych gatunkach, z roku na rok poszerzam swoje czytelnicze horyzonty ;-) Mój ulubiony pisarz: Stephen King!

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha masz praktycznie te same ulubione serie co ja XD
    Harry Potter, Cherub, Młody samurai i kilka książek Murakamiego ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czytać!~ Ostatnio zakochałam się w "W grze o tron" ^_^

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam trylogię pod tytułem "Opowieści rodu Otori" Lian Hearn :)

    OdpowiedzUsuń