03.12.2013

H2BFuko: Jak dbam o włosy

Jako mały dzieciaczek na mojej głowie gościły grube, ładne loczki. Z czasem się wyprostowały i już w podstawówce mogłam chwalić się prościutkimi ciemnymi włoskami. Kiedy zaczęłam je farbować zrobiły się nieco niesforne i musiałam zacząć dbać o nie bardziej, więc dnia dzisiejszego używam tyle odżywek, o której ilości kilka lat temu bym nawet nie pomyślała.
A więc oto moja włosowa (prawie) rutyna~

Aktualnie używam: Szampon Alterra kwiat lotosu & oliwka + odżywka z Garniera "Oil Repair 3" + Odżywka z "Nivei Hydro Care"

1. Raz na jakiś czas nakładam wieczorem na włosy olejek rycynowy, w dużej ilości, owijam w czepek, ręcznik i idę tak spać. Rano oczywiście to zmywam. Teraz robię to rzadziej, bo moje włosy nie wymagają już takiego odżywienia.
2. Raz-dwa razy w tygodniu nakładam na nie też maskę po myciu, maskę trzymam około 10 minut i spłukuję.
3. Staram się ich nie suszyć i nie prostować, ostatnimi czasy nie robię tego w ogóle i moje włosy są w baaardzo dobrym stanie, podcinam je rzadko, a nie mam rozdwojonych końcówek.
4. Myję je co około 2 dni, inaczej mówiąc - tak często na ile tego wymagają, bo częste mycie wysusza włosy.
5. Zimą noszę czapki. Zimno może uszkodzić nam cebulki włosów, a wolę poprawić sobie fryzurę niż uszkodzić włosy.
6. Nie śpię w mokrych włosach i związuję je do snu w luźnego warkocza.
7. Po myciu nakładam jakis olejek z Mario lub serum z Biovaxu.
8. Jeśli już je suszę etc., używam specjalnej mgiełki antytermicznej.
9. Podcinam je co około pół roku - powinnam częściej, fakt, ale nie niszczą mi się, więc nie ma takiej potrzeby. Dzięki temu nie tracą tak na długości.
10. Podczas mycia oraz czesania wykonuję masaż głowy, który dla włosów jest bardzo ważny - dzięki temu pobudzamy krążenie i jednocześnie cebulki naszych włosów.
11. Mokre włosy najpierw rozczesuję grzebieniem z szeroko rozstawionymi ząbkami. Gdy są już tylko lekko wilgotne, przeczesuję je szczotką tangle teezer.
12. Po (nie każdym) myciu nakładam na włosy fioletową odżywkę z Ziai "Intensywne Wygładzenie".
13. Nie pocieram włosów ręcznikiem! Jedynie wyciskam nim z nich wodę, a potem papierowym ręcznikiem robię to samo.







6 komentarzy:

  1. :o nigdy nie słyszałam o mgiełce antytermicznej.... mogłabyś napisać mi coś więcej na ten temat? Np jaką konkretnie polecasz? Bo moje włosy schną baaaaaardzo wolno i muszę je jednak trochę przed snem podsuszać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją mam z Welli, w takim czarnym opakowaniu. Możesz spytać o nią np. w sklepie fryzjerskim ^^ Po prostu psikasz nią włosy i nawet nie musisz czekać aż w nie wsiąknie, tylko możesz od razu zacząć suszyć :3

      Usuń
  2. Śliczne włoski, jakich odżywek używasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ^-^ Różnie, jednak głównie jest to odżywka z Timotei z Różą z Jerycha, odżywka z Alterry, mgiełka z Gliss Kura, jedwab lub olejek arganowy i od czasu do czasu jakaś maska.

      Usuń
  3. Świetne metody. Sama się do nich stosuję, z tym że nie piję pokrzywki tylko przemywam nią włosy ( nie zawsze, ale staram się chociaż raz w tygodniu). Często też olejuje włosy na noc tylko zanim się położę spać dokładnie owijam je jednorazowym ręcznikiem, żeby nie zrobić nigdzie tłustych plam. Kiedy robi się zimno pielęgnacja włosów jest bardzo ważna! <3
    Poli

    OdpowiedzUsuń
  4. "bo częste mycie wysusza włosy." Nieprawda. Kiedy wlosy sie szybko przetluszczaja to powinno się je myć wedlug potrzeby.

    OdpowiedzUsuń