26.11.2013

Podstawowe wskazówki jak dbać o włosy

Włosomaniaczką jestem dopiero od jakiegoś roku, jednak na punkcie włosów całkowicie oszalałam dopiero kiedy je ścięłam, a potem jeszcze rozjaśniłam. Po tym drugim wystąpił u mnie nie lada problem - jako dzieciaczek miałam piękne, grube loki; z czasem się wyprostowały, jednak pod wpływem wilgoci zdarza się im sterczeć na wszystkie strony, a rozjaśnienie ich tylko to pogorszyło. Od tego czasu wiecznie poluję na odżywki, maski i rady dotyczące włosów, a teraz chciałam się podzielić z wami może żadnymi rewelacyjnymi, ale ważnymi metodami jak sprawić, by nasze włosy były piękniejsze. ^^



1. Nie używamy codziennie prostownicy, lokówki, etc.
Bardzo dobrze rozumiem, że każdego dnia chcemy wyglądać pięknie, ale i loki i proste włosy można uzyskać również podczas suszenia (nawet zimnym powietrzem), a loki/fale dodatkowo poprzez spanie w koczku czy warkoczykach. Jeśli już chcemy koniecznie użyć prostownicy/lokówki - koniecznie używamy mgiełki antytermicznej!
Poza tym wyprostowane włosy jedynie optycznie wydają się ładniejsze i zdrowsze, ponieważ łuski włosa są zamknięte.

2. Spanie w spiętych włosach i na poduszkach z satynowymi poszewkami.
Warto do snu spinać włosy w luźny koczek czy też warkocz.

3. Myć włosy tak często, jak to konieczne.
Codzienne mycie włosów nie jest zdrowe chyba, że włosy się przetłuszczają i tego wymagają. Zbyt częste, a niepotrzebne mycie może wysuszyć nam włosy. Sama myję swoje co około 3 dni.

4. Nie myć całych włosów, a jedynie skalp.
Najlepsza jest tu metoda mycia włosów OMO - zabezpieczamy włosy jakąś odżywką czy maską i delikatnym szamponem (np. takim dla dzieci) myjemy samą skórę głowy (masaż również jest wskazany), a całe włosy myjemy jedynie tym, co wcześniej na nie nałożyłyśmy i ewentualnie spłukującym się szamponem. Z początku sama byłam zdziwiona, wiecie - jak to możliwe, że przy takiej metodzie włosy nie są tłuste? Jednak myję tak włosy bardzo często, może raz na tydzień umyję je całe, aby je odświeżyć i... zużyć szampon ><

5. Regularnie podcinać końcówki.
Niby bez sensu wydaje się podcinanie włosów, gdy mamy zamiar je zapuścić, jednak chyba chcemy, aby nasze długie włosy były również zadbane, prawda? Końcówki się rozdwajają zawsze, czy od stosowanych zabiegów czy od samego bycia rozpuszczonymi, a im dłużej nie podcinane, tym wyżej to rozdwojenie sięga.

6. Nie spinać włosów (zbyt często) bardzo ciasno. 
Nie dość, że potem wszystko boli, to nie służy to naszym włosom.

7. Używać odżywek, masek, olejków - w miarę potrzeb naszych włosów.
Wybór takich rzeczy jest ogromny, do różnych rodzajów włosa i potrzeb klienta - nikt nie broni nam poeksperymentować.

8. Dobra dieta.
To zdecydowanie bardzo ważna rzecz i decyduje o tym, czy nasze włosy będą wypadać i ogólnie, czy będą zdrowe. Przez jakiś miesiąc włosy bardzo mi wypadały, a zawsze byłam 'znana' z tych baaardzo gęstych, więc spanikowana zaczęłam codziennie pić pokrzywę, jeść więcej owoców i stosować masaż głowy jak i samą metodę OMO. Powiem, że pomogło! Tak jak włosy wypadały mi niemal garściami, tak teraz jest tego o wiele mniej, choć nadal więcej, niż 'normalnie'.

9. Dobra szczotka.
Zawsze używałam zwykłej, ale kiedy moja fryzjerka pokazała mi szczotkę tangle teezer i mogłam ją wypróbować to dosłownie szczena mi opadła. Nigdy bym nie sądziła, że te szczotki są naprawdę aż tak dobre, a jednak! Oczywiście nie namawiam was do kupna tej szczotki, bo nie każdy chce wydawać tyle kasy na taką drobnostkę, ale przy doborze szczotki zawsze pilnujcie, by miała elastyczne i dosyć grube 'igiełki' (kompletnie mi nazwa na to wyleciała z głowy ;-;).

10. Nie pocieramy włosów ręcznikiem!
Kiedyś robiłam to zawsze i dopiero teraz wiem, jaki to był grzech. Można włosy osuszyć ręcznikiem, ale nigdy ich nim nie pocieramy. Poza tym włosy mają większy blask, kiedy nie trzyma się ich w 'turbanie' zbyt długo - przynajmniej takie odnoszę wrażenie.

A czy wy macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na zadbane włosy? Gdybym coś ominęła zaktualizuję wpis - mam wrażenie, że mam pustkę w głowie ;_:
Do przeczytania~♥


7 komentarzy:

  1. Nie miałam pojęcia o tym z poduszkami i spinaniem włosów :"o Bardzo przydatny post <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie myślałam że to źle jak się spina włosy do spania >.<
    Mogę się spytać o dokładną nazwę kosmetyków/kremu którego używasz aby uzyskać jaśniejszą cerę? Byłabym wdzięczna za odpowiedź ^.^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten krem jest głównie do rozjaśniania przebarwień, ale... xd Z Oriflame, nazywa się bodajże Optimals (?) :3

      Usuń
    2. Z Ziai maseczka z żółtą glinką również ma takie funkcje :3

      Usuń
  3. Zaciekawiłaś mnie i poczytam więcej o tym myciu metodą OMO. Co do szczotki - moje włosy się bardzo elektryzowały od większości, ale teraz mam z włosiem dzika i jestem bardzo zadowolona. Też bym chciała myć włosy co 3 dni, a ja już myjąc wieczorem następnego dnia po południu mam okropne TT^TT strasznie szybko mi się przetłuszczają....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słyszałam, że ta z włosiem dzika jest dobra :3 każdy ma inne włosy, moje są dosyć suche więc nie tłuszczą mi się prawie w ogóle ostatnio TT Ale to ma też swoje minusy, so. Poszukaj na jakiś włosomaniakowych blogach, ostatnio gdzieś widziałam coś dla włosów silnie przetłuszczających się :3

      Usuń
  4. Fuko http://livermor-world.blogspot.com/ skopiowała od ciebie połowe postów o włosach też !!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń