17.10.2013

Dlaczego ćwiczenia są ważne?

Każdy coś ćwiczy. Jeden rysowanie, drugi śpiewanie, trzeci spanie do jak najpóźniejszej pory. Ale jak wiele z was ćwiczy swoje ciało? Coraz częściej dostrzegam niechęć dziewczyn do chodzenia na w-f i do wszelkiego uprawiania sportu.
Osobiście trenuję odkąd skończyłam 5-6 lat. Oczywiście bywały przerwy, nawet kilkumiesięczne, ale wówczas zawsze do roboty miałam inną aktywność fizyczną. A to bieganie, a to jazda konna, a to koszykówka. Sporty jak sporty. Jednak myślę, że to jedna z głównych przyczyn dla których jestem szczupła (nie wliczę w to już małej niedowagi), rzadko choruję i nie mam problemów z włażeniem po górach czy schodach, poza tym czuję się pełna energii i chętna do życia.
Poza tym ćwiczenia pobudzają krążenie, dzięki czemu nasza skóra jest jędrniejsza i promienista. Na pewno dają swojego rodzaju satysfakcję, zwłaszcza gdy wykonamy te cięższe ćwiczenia. Można też powiedzieć, że aerobik utrzyma nas wiecznie młodych, czego raczej nie powinniśmy brać zbyt dosłownie mimo wszystko. ^^"
Wczoraj wzięłam się za ćwiczenia Ewy Chodakowskiej, bo słyszałam o nich wiele dobrego i muszę przyznać, że dzień po pierwszych ćwiczeniach czułam się jak nowo narodzona. Mam słomiany zapał i potrafię ćwiczyć cały tydzień, a potem nic nie robić przez resztę miesiąca. Mam jednak nadzieję, że ciężką pracą nad sobą zacznę być bardziej systematyczna i chociaż do ćwiczeń Ewy będę się często stosować~

Nikt nie każe wam ćwiczyć codziennie. Możecie robić sobie małą rozgrzewkę z rana, iść pobiegać wieczorem albo poświęcić dwa wieczory w tygodniu na aerobik czy rozciąganie. To nie dużo, a na pewno poczujecie się lepiej.  。◕ ‿ ◕。


4 komentarze:

  1. kocham cwiczenia! odkąd 3 lata temu wziełam sie za siebie i schudłam 10-12 kg to pokochałam cwiczenia, może nie należe do tych chudziutkich właśnie przez rozbudowane uda (ah rower i cwiczenia siłowe na nogi robią swoje) ale to nie powód do załamywania sie i niecwiczenia :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, chociaż jedna! :3 Ja też najchudszych ud nie mam, ale lepsze wysportowane niż pełne...słodyczy XD

      Usuń
  2. Nienawidziłam wf w szkole, bo zawsze miałam słabe oceny. Nie powiem, że jestem nie wysportowana, dużo chodzę pieszo przez całe życie, pracuję też fizycznie. Ale nie lubię sportu, chociaż, gdy już ktoś mnie do czegoś zmusi, to trudno mi przestać ćwiczyć. Czym więcej ćwiczę, tym więcej mam energii...To takie dziwne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że na tym polegają ćwiczenia! ^^ Też zawsze mam po nich pełno energii nawet, jeśli wszystko mnie boli. Też nie przepadam za wf-ami swoja drogą XD

      Usuń