27.08.2013

Dlaczego warto odwiedzić optyka przed kupnem soczewek?

Przez ostatnie dni całymi dniami przesiadywałam u optyka, chcąc jak najwięcej dowiedzieć się na temat soczewek oraz sprawdzić, czy sama mogę je nosić. Nie mam wady, i soczewki na które poluję to circle lenses. Wiele osób kupuje sobie soczewki bez ówczesnej wizyty u optyka, i nieraz nie wiedzą, na co się narażają, dlatego postanowiłam zrobić taki wpis.
Niektóre rzeczy tutaj mogą wydać wam się oczywiste, ale słyszałam przypadki osób, dla których takie oczywiste to nie było.

1. Higiena jest najważniejsza.
Optyk dokładnie wam pokaże, jak dbać o soczewki, a potem sprawdzi, czy dobrze postępujesz przed ich założeniem. Tak, u optyka będziesz również mierzyć soczewki, które dla Ciebie przygotuje. Będzie również uczył Cię jak je zakładać i ściągać. Dla mnie osobiście ściąganie było okropne - nigdy nie miejcie przy tym długich paznokci...XD

2. Nie noś soczewek za długo.
Są przypadki osób, które noszą soczewki dzień i noc. Zazwyczaj najdłuższy czas noszenia soczewek to 8 godzin, ale noszenie ich jak najkrócej jest raczej wskazane.

3. Najpierw soczewki, potem makijaż.
Przy ściąganiu podobnie - najpierw ściągamy soczewki, potem zmywamy makijaż.

4. Propo higieny, na basen nigdy w soczewkach.
Chyba że przy wadzie wzroku - wtedy tylko soczewki jednodniowe, które po wyjściu z basenu należy od razu ściągnąć.

5. Nigdy nie zakładaj uszkodzonej soczewki.Taka soczewka od razu leci do wyrzucenia.

6. Nie każdy może nosić soczewki, a nie każde soczewki będą pasować do Twojego oka.
Optyk sprawdzi Twoją wilgotność oczu oraz jakie parametry soczewek są dla Ciebie najlepsze. Za ciasne soczewki są niebezpieczne, a za luźne będą się po prostu osuwać i będą niewygodne.

7. Soczewki przemywaj tylko specjalnym płynem lub solą fizjologiczną.
W grę nie wchodzi woda czy ślina (yup, słyszałam również i takie przypadki).

8. Zawsze kiedy soczewka spadnie Ci np. przy zakładaniu - dokładnie ją umyj.
Mycie soczewek to nie tylko wsadzenie ich i wyjęcie z płynu, ale wypłukanie ich delikatnie w pojemniczku lub nawet na dłoni, na którą nalejecie płyn/sól fizjologiczną.

9. Przed założeniem soczewek lekko je wysusz.
Po prostu przekładaj ją delikatnie z palca na palec. Za mokra soczewka będzie lepić się do palca, aniżeli do oka.

10. Przed założeniem soczewek sprawdź, czy zakładasz je z dobrej strony.Źle obrócona soczewka ma kształt miseczki (jej kanty są ostro wygięte), a znajdująca się w oku będzie bardzo niekomfortowa.

To chyba tyle w temacie, mam nadzieję, że niczego nie pominęłam. Pamiętajcie, że lepiej wydać te kilka dych u optyka i sprawdzić się co do soczewek, niż potem mieć problemy z oczami. W końcu oczka ma się tylko jedne (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧

 

8 komentarzy:

  1. Taa...ja mam długie paznokcie i wiem jak się okropnie ściąga soczewki ;D
    Btw, fainy blog, czuj się obserwowana :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz nie mam nawet takich długich, a i tak nieźle się z tym męczyłam XD O, miło mi ♥

      Usuń
  2. W 3. punkcie masz błąd - najpierw ściąga się soczewki a potem zmywa makijaż xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Well, z tego co pytałam optyka to na odwrót, ale mogłam coś namieszać XD

      Usuń
  3. Czy wizyta u optyka kosztuję? Jak tak to dużo?
    Mi mama powiedziała, że ja bym miała za darmo, ale nie pamiętam dlaczego.
    Na badanie umówiłaś się do optyka najbliżej twojego domu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosztuje, chociaż ja miałam akurat za darmo, ale koszt to chyba koło 50 zł (chociaż to może zależy od optyka). Moja wizyta nie była celowa, ale złożyło się, że optykiem jest ciocia mojej przyjaciółki, a ona często tam bywa i zawędrowałam tam razem z nią, ale nawet gdyby tak nie było to tak, wybrałabym się do najbliższego optyka lub tego, którego by mi polecano : )

      Usuń
    2. Ja płacę 70, a moja koleżanka 150, inna za to 30 ;) zależy od optyka. Wszystkie chodzimy prywatnie bez rejestracji :D

      Usuń
    3. Jak wyżej! Ja swoje badanie też miałam za darmo, bo robiłam je po znajomości ^^"

      Usuń